2012-08-26 | 23:22:40

I'm alive!

Tjeeeeeena fan! Det var inte igår. Har ni saknat mig? Well, kan i alla fall trösta (eller besvära, välj det som passar) er med att jag lever! Tänkte dra en liten update om vad som har hänt efter inlägget jag skrev den 4 juni, då det var 4 dagar kvar till studenten. Wow, känns sjukt att säga så. Känns som om jag tog studenten för flera år sedan. Fan vad hemskt, deprimerande...

Ja, jag har ju som sagt till att börja med upplevt största och bästa dagen i mitt liv sedan vi hördes vid sist. Jag pratar naturligtvis om studenten. Vi fick det bästa vädret man kunde önska sig, jag var trots chocken väldigt lycklig hela dagen och flaket var verkligen once in a lifetime. Inget annat studentflak är likt ens eget på ens egen dag! Skulle behöva skriva en bibel om hur bra allting var om jag skulle försöka beskriva det, och det har vi varken tid eller lust med, ellerhur? Vi låter det vara precis som det var, UNDERBART!


Efter studenten var jag ledig (läs arbetslös) i några dagar och bara tog det lugnt. Smälte allt lite. Sedan var det dags för Summerburst, vilket även det var awesome. Baaara låtar av min musiksmak och mina favoritdjs, två dagar och kvällar i rad. Ska lätt dit och uppleva det nästa år igen.

Sedan var det plötsligt midsommar, jag var en månad efter och hade fått för mig att midsommar var i mitten på juli av någon anledning, men vips så skulle man knyta kransar och smaska på sill och nubbe så det var bara att finna sig i det. Jag och Mattias åt en svingod grillmiddag med mamma och Lydia, sedan drog vi och umgicks med Rebecka och Johan.

I ungefär samma veva som midsommar fick jag det där underbart härliga samtalet från chefen på Ica här i råcksta, jag hade fått jobb. Med kort varsel började jag min första dag på Ica nära Söderberga. Nu ca 2 månader senare har jag kommit in i arbetet väldigt bra och jag kan det mesta. I början stod jag som ett frågetecken och kände mig som världens dummaste varelse på denna jord. Men så är det, alla är barn i början. Jag har jättetrevliga kollegor som varit jätteduktiga att lära upp mig och jag trivs jättebra!

Eftersom att min anställning inte är fast ännu och bara på deltid så fick jag tid över och tillåtelse för att åka bort några dagar. Tanken var att jag och Mattias skulle åka upp till Skellefteå som förra året och stanna där i 5 dagar. Men eftersom att Matte var på fiskesemester i dalarna och mamma skulle flyga upp några dagar innan vi hade planerat och jag skulle få sitta hemma själv och vänta på att Matte skulle komma hem så att vi kunde åka upp så bestämde jag mig för att åka i förväg och ta samma flyg som mamma för att sedan vänta på Matte där uppe istället. Jag saknade min familj, min hund och mina älskade vänner alldeles för mycket för att vänta en enda dag till. Sagt och gjort, jag åkte upp med mamma och fick 10 dagar i mitt paradis, istället för de ynka 5 som jag skulle få från början. Men Matte kom upp som planerat i 5 dagar och vi flög sedan hem tillsammans.

När Skellefteåresan var slut började verkligheten igen för mig. Nu började jag jobba på riktigt med långa arbetspass istället för "prova-på-2-timmarspass" som jag hade kört i början för att komma in i det. Jag jobbade på ganska hårt resten av juli och hade knappt en ledig dag. Det är det mesta jag sysslar med just nu, jobbar. Men snart fyller jag år och då ska jag minsan ut på stan och känna att jag fortfarande lever!

Jag och Matte har även samlat nya vuxenpoäng och köpt lite nya möbler tillsammans, bland annat en soffa och jag är lycklig med stort L. Den kommer nu i veckan, är så exited! Vi har väntat i fem veckor på den så nu kliar det ordentligt i fingrarna!

Förutom jobb- och sambosakerna så har vi även varit på en crazy kräftskiva utöver det vanliga. Tessi och hennes syster bjöd in till kräftis på deras landställe ute i skärgården. Vi hade klassiskt långbord med kräftor, sprit, paj, grillat, cheesecake och allt möjligt. Vi dansade sedan hela natten ute på gräset under bar himmel tills hälften spydde eller somnade mot husväggen, då var det dags att gå och sova. Alla sov i två stugor, och vi sov i den minsta ungefär 15 pers så ni kan ju tänka er att det var ganska kaos och jag fick mig många goda skratt.

Jaa hörrni, sen var det väl inte så mycket mer än så. Inget som är speciellt värt att nämnas i alla fall. Det enda jag kan säga att jag inte har gjort mycket av i sommar är att sola och ännu mindre badat. Fast det har väl ingen svensk i år egentligen. Alltså jag vet inte hur jag ska beskriva vädret denna sommar, jag tror att jag hoppar det för jag blir bara arg. Bäst att nästa sommar bjuder på 28 grader och sol varje dag, annars drar jag fan!

Men men, nu ska jag prata med pappa i telefon lite och sen gå och lägga mig! Bjuder på en bildbomb från studenten också. Puss och kram!







0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: